zondag 13 januari 2008

Tweede kwartaal achter de rug

Een video voor de eindpresentatie:


Ik heb in eerste instantie de volgorde van de opdracht proberen te respecteren.
  1. standpunt objectief
  2. standpunt subjectief
  3. kader
  4. licht
  5. moment kort
  6. moment lang. (Ik denk dat het moment lang in video met slowmotion kan worden getoond)
Ik wil zeggen dat de mensen nummers zijn geworden.

Waarom in zwart-wit?
Ik denk dat zwart-wit nuchterder is. Ik wilde sowieso de afgelopen periode met zwart-wit experimenteren. Beeld mag geen afleiding zijn want ik heb in het geluid de lading gelegd.

Waarom de bewakingcameralook?
Met de bewakingcameralook bedoel ik dat de gegevens normaalgesproken privé zijn en de gegevens zijn privé-bezit en moeten beschermd worden.

Waarom de slowmotion?
Ten eerste, om het moment lang te presenteren en ten tweede om het moment te benadrukken wanneer een persoon een nummer wordt.

Waarom de silhouetten?
Ten eerste om het licht en het kader van de opdracht te maken. Ten tweede zijn de mensen anoniem tot iemand een combinatie van nummers maakt die iemand in de spotlight zet.

Waarom in een callcenter?
In een callcenter zijn veel gegevens in het spel. Er zijn databases vol persoonsgegevens.

Waarom verschillende talen?
Nummers zijn een universele taal. Sofi-nummers, paspoortnummers, rijbewijsnummers, bankrekeningen bestaan in de hele wereld.

Geen opmerkingen: