maandag 21 januari 2008

Eerste competentie assessment

Hoe staat het met mijn competenties?

In het algemeen ben ik waarschijnlijk OK met mijn competenties aldus de eerste en de tweede beoordeling. Alles voldoende en zelfs een paar “G’s”. Ik ben wel gegroeid van de ene periode naar de andere. Ik vind het leuk om te experimenteren met verschillende media maar soms voel ik dat ik nog te weinig kennis van de techniek heb vooral van fotografie.

Met de samenwerking heb ik geen probleem. Ik ben gewend om met verschillende meningen rekening te houden. Ik denk dat ik sowieso een goed aanpassingsvermogen heb. Wat ik wel moeilijk vind is het “verkopen” van mijn ideeën. Dit komt door mijn gebrek aan taal. Ook vind ik het moeilijk om mijn standpunten en gedachten te verwoorden.

Waar sta ik nu?

Ik zit nu in een botsingsproces. Botsing tussen de commerciële wereld en de kunstwereld. Ik vind het wel interessant maar afleren is altijd moeilijker dan leren, denk ik. Ik ben nu in een zoektocht naar indrukwekkende kunstenaars op het gebied van audiovisueel en fotografie. Vooral de Latijns-Amerikaanse beweging. Ik heb 25 jaar in Guatemala gewoond. Ik kan daar gewoon niet omheen.

Ik heb meer affiniteit met AV vooral montage. Ik heb een paar jaren als editor gewerkt. Ik moest bijna altijd de ideeën van anderen proberen te materialiseren en nu ben ik meer bezig om mijn eigen ideeën uit te werken. Dat vind ik erg interessant en een uitdaging. Ik vind de fotografie ook heel leuk maar qua techniek ben ik daarin minder sterk dan in video.

Wat nu?

Ik zou graag meer nieuwe technieken leren van fotografie en video. Ik wil meer weten over verschillende tendensen en kenmerken van belangrijkste kunstenaars vooral in de Latijns-Amerikaanse wereld. Met mijn buitenlandse afkomst heb ik voordelen en nadelen. Ik wil van de voordelen profiteren en de nadelen verminderen. Ik zie af en toe de dingen met een andere bril. Dat wil ik verder ontwikkelen.

Geen opmerkingen: