maandag 7 januari 2008

De eindpresentatie is in de keuken

De eindpresentatie heeft nu de hoogste prioriteit naast werken natuurlijk. Ik heb de vorige weken een video voor de eindpresentatie bedacht. Ik heb sowieso in deze periode zowel video’s als foto’s gemaakt. Sommige van mijn opdrachten waren mislukt. Ik denk dat dat alleen maar goed is. Ik kan een beetje duidelijk zien waar mijn pieken en dalen waren.

Ik heb nog een schaduw over mijn werk. “De commerciële wereld” Toen ik in de reclame wereld werkte, leerde ik zo duidelijk te zijn. In een reclamespot is de bedoeling dat je in 30 seconden een heel, duidelijk en overtuigend verhaal moet maken en verkopen. Maar natuurlijk in kunst is het een andere verhaal.

Tenminste is de eerste stap al genomen. “Ik ben me er bewust van” Ik ga de komende tijden daarmee werken. Minimalistisch worden zonder betekenis te verliezen. Ik moet de “essentie” zoeken. Daar gaat de kunst over toch!!???

Ik kan sowieso profiteren van de manier van denken in de commerciële wereld. Scherpe en bijtende ideeën en waarom niet, ook met humor.

Dat was de video die ik gemaakt heb. Nu werk ik aan een abstracte versie.


Geen opmerkingen: