woensdag 21 november 2007

Derde opdracht: (kader + licht)

De kracht van de nummers

Brainstorm is in volle gang!! Het is grappig hoe aanwezig het thema “privacy“ wordt. In elke actie, in elk contact met mensen blijft het thema in je achterhoofd zitten. Ik probeer mijn locatie verhuizen, dus geen callcenter meer. Ik ben bezig met het telefonische fenomeen bijvoorbeeld in een callcenter. Hoe veel persoonlijke gegevens via de telefoon doorgegeven kunnen worden.

Met een telefoonnummer kan je veel van iemand weten. Vanaf waar iemand belt en de omgeving. Toen kreeg ik de perverse gedachte dat ik niet besta. Dat ik gewoon een samenstelling van verschillende nummers ben. Wat bedoel ik ermee?

Iedereen is gewoon een nummer of een combinatie van nummers. Sterker nog, men heeft jouw voornaam en achternaam niet nodig om alles over jou te weten. Als iemand jouw sofi-nummer, telefoonnummers, bankrekeningnummer, pincode, postcode, huisnummer, autokenteken, paspoortnummer, rijbewijsnummer, creditcardnummers, lengte, gewicht, GPS positie, en zelfs de IP adres van jouw pc heeft. Kan hij alles over jou te weten komen.

Waar je woont, Wat voor auto je hebt, waar je rijdt, hoeveel geld je hebt op de bank, welke smaak van kleding je hebt, eten, hobby’s, etc. In welke landen je bent geweest zelfs vanuit welke computer je een e-mail stuurt.

Ik heb dus een beetje mijn concept (standpunt) veranderd. Ik blijf lekker universeel. De klacht van de nummers zijn overal ongeveer hetzelfde. Ze zijn niet afhankelijk van cultuur of talen, ze zijn net als de muziek.

Nu ga ik proberen mijn concept te materialiseren. Ik weet nog niet wat ga ik doen. Fotografie of misschien video. Ik moet afwegen met welke medium ik mijn verhaal beter kan vertellen. Het is de bedoeling dat ik rekening houd met het licht en de kaders. Ik ben benieuwd!




Met nummers kan men meer vertellen…


Geen opmerkingen: