dinsdag 11 maart 2008

Volgende stap

Na de bespreking met Mels kreeg ik een nieuwe prikkel. Ik heb een concept bedacht en nu ben ik bezig met de vormgeving. Waarschijnlijk ging ik snel te letterlijk denken daar ben ik het inderdaad mee eens. Ik wil de aanraking van een euro door verschillende personen in beelden gaan brengen. Dat vind ik namelijk fascinerend hoe mensen onzichtbare banden met andere personen hebben. Natuurlijk is nu de vraag “hoe”.

Mijn eerste foto’s gingen niet zo lekker. Geen echte click met een extra laag in verband met het concept. Na een beetje brainstormen heb ik besloten meer focus op de handen leggen. Eigenlijk het fysiek contact tussen mensen gaat in een grote procent via de handen denk ik. Niet voor niets is het wordt “handelen” tot staat gekomen.

Een euromunt maakt onzichtbare verbindingen tussen mensen en het aanrakingspunt zijn de handen. Grappig is ook dat de handen veel lijnen en netwerk hebben. Ik denk dat ik iets met de handen ga doen.


Geen opmerkingen: