zondag 30 september 2007

DEMO Kruisstraat

We gaan verder met ons onderzoek naar de Kruisstraat. Het is nog steeds moeilijk een duidelijke lijn te krijgen. We hebben onze ideeën met elkaar geconfronteerd. Ik ben nog steeds bezig met mijn thema. Ik ben namelijk met het geluid en het ritme van de straat bezig. In mijn vorige bericht heb ik een aantal links geplaatst die ermee te maken hebben.

Ik probeer te inventariseren of al andere mensen eerder met dit thema iets hebben gedaan. Het is een aparte video die ik heel erg van toepassing vond en heet “Música de construcción” (Bouwwerk muziek).


Daarna was ik van plan om mijn idee te concretiseren. Ik ging naar de Kruisstraat met een eenvoudig cameratoestel, waarmee ook video’s gemaakt kunnen worden, en ik probeerde beelden+geluid op te nemen. Ik kreeg wat materiaal waarvan ik een Demo kon maken. Dus heb ik een kleine montage gemaakt om mijn groep iets concreets te kunnen presenteren. Die Demo straat trouwens ook hier.




Op zaterdag zijn we met z’n allen weer aan de slag gegaan. Het is duidelijk dat we nu echt een thema moten kiezen. We hebben namelijk nog een paar weken over om het project te presenteren. Nu is het verstandig om onze energie op een punt te richten. Tot nu toe hebben we zoveel mogelijk ieder voor zichzelf gewerkt.


Iedereen presenteert wat hij tot nu toe gedaan heeft. We hebben besloten nu met de vormgeving te gaan beginnen. Dat betekent dat we een eindproduct moeten hebben die onze ideeën als groep omvat. Ik probeer in ieder geval het geluid, samen met de beelden die erbij horen, met een betere videocamera op te nemen en daarna met z’n allen de montage te maken.

Geen opmerkingen: