woensdag 2 januari 2008

Het eind van het jaar

De tijd van nostalgie, nu worden de herinneringen sterker en de maag eist het typische eten van mijn land. De tijd van de drukke dagen, veel eten en niet minder belangrijk de cadeautjes. Ik krijg zoals vele van jullie fotoboeken die ik niet zelf wilde aanwijzen. Ik heb alleen op mijn lijstje gezet. “Fotoboeken van Latino fotografen”, maar achteraf hoor ik dat in de boekenwinkels niemand de fotograaf die “Latino” heet kent. Dat was lachen!! Vakantie van school maar helaas niet van mijn werk. Ik moest zelf 24, 26 en 31 december werken.

Ik heb ook een Italiaanse film gezien die ik meer dan een jaar geleden van mijn zwager heb gekregen. Door een of andere reden kon ik hem nooit zien. Misschien omdat hij 6 uur duurt of misschien omdat hier de dagen te klein zijn. Tenminste dat voel ik. In ieder geval de film is: “La Meglio Gioventu” van de regisseur Marco Tulio Giordana,40 jaar Italië in 6 magistralen uren film. Waauuuuw!!! Wat een film!!! Ik raad die film zeker aan.

Verder was ik bezig met de geluidsopdracht, met de eindpresentatie, met de AV opdracht en met kunstgeschiedenis. Maar alleen de eerste is mij gelukt. Ik zit een beetje in de knoop met de eindpresentatie want ik heb namelijk geen fotografische serie en sommige van mijn opdrachten zijn mislukt. Dat is alleen maar goed denk ik want zo is het makkelijker om te zien of er na elke opdracht een ontwikkeling is geweest.

Met mijn AV-opdracht was ik wat bezig. Een dag ging ik naar de Winter-Efteling. Het was zo druk. Normaal gesproken probeer ik weg te blijven van de drukke plekken maar nu met mijn thema “Mensen zijn nummers” dacht ik dat ik daar iets interessants kon vinden. Er waren inderdaad overal lange files en veel mensen maar het was heel erg koud!! To much voor mijn arme tropische lichaam : (

Bovendien zocht ik een brug ergens op de snelweg om auto’s, die onder de brug langs kwamen te filmen. Ik wil laten zien hoe mensen gewoon nummers zijn maar ik word er een beetje gek van. Ik heb een diarree van ideeën sommige nog gekker dan de andere maar ik ben er nog niet helemaal uit.

Geen opmerkingen: