donderdag 15 november 2007

Tweede opdracht (Subjectief standpunt + compsitie)

Waar ligt voor jou de grens tussen prive en openbaar? Welke geheimen geef jij via internet, je webcam of je mobiel wel prijs, welke zeker niet? (privacyproject.nl)

Ten eerste ben ik op zoek gegaan naar foto’s met interessante compositie die tegelijkertijd het subjectief standpunt van de fotograaf weergeeft. Ik ben veel interessant foto’s tegengekomen. Maar was er eentje waarmee ik een vreemde gevoel kreeg. Ik herinner me Kossakovsky “Film when you hate and love at the same time”

Een foto van Pedro Meyer (Mexico) waarin een rijke vrouwe zich laat fotograferen met haar hulppersoneel. Ik vind het belachelijk en ik ben kwaad. Hoe kunnen mensen op die manier andere mensen als slaven laten zien. Aan de andere kant vind ik het een intrigante foto. Hoe heeft de fotograaf alles voor elkaar gekregen. Prachtige foto!!




La seƱora y sus sirvientes
Pedro Meyer. Mexico City,1978

andere foto's


Aproximacion a la vida

Sara Facio. Argentina, 1963



El umbral (threshold)

Manuel Alvarez Bravo, Mexico 1947


Ik ging verder met het callcenter. Nu in het kader van compositie en subjectiviteit ga ik er een video maken. Met een statief heb ik verschillende hoeken geprobeerd. Ik zoek ten eerste een interessant compositie en ten tweede hoe ik beter mijn standpunt kan overbrengen. Subjectief zijn dan.

Geen opmerkingen: